Przejdź do menu Przejdź do treści

dr Izabela Glac

Katedry Wspomagania Rozwoju Osób ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi

izabela.glac@up.krakow.pl

tel: 12 662 6641

pok: 114

ORCID: 0000-0002-9280-7754

publikacje:

https://tiny.pl/94xlj

Tytuł naukowy/dziedzina:

Magister

Kierunek i rok uzyskania:

Studia I stopnia- Pedagogika Specjalna, spec. Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna,  rok ukończenia: 2015

Studia II stopnia-  Pedagogika Specjalna, spec. Terapia Pedagogiczna i Rewalidacja Indywidualna rok ukończenia: 2017

Studia jednolite magisterskie- Psychologia stosowana, rok ukończenia: 2018

Ukończone studia podyplomowe:

Socjoterapia dzieci i młodzieży, rok ukończenia 2017

Wczesne wspomaganie rozwoju i edukacji dzieci i młodzieży z autyzmem, Zespołem Aspergera i zaburzeniami pokrewnymi,  rok ukończenia: 2018

Arteterapia i terapia zajęciowa, rok ukończenia:  2021

Pedagogika leczniczo- terapeutyczna dla pedagogów specjalnych, rok ukończenia: 2021

 

Wykaz zajęć:

Psychologia rehabilitacji – zajęcia audytoryjne

Wprowadzenie do psychologii klinicznej- zajęcia audytoryjne

Psychopatologia – zajęcia audytoryjne

Psychologia osób z zaburzeniami w rozwoju – zajęcia audytoryjne

Techniki pracy socjoterapeutycznej- zajęcia laboratoryjne

Edukacja włączająca- zajęcia praktyczne

Rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną – zajęcia praktyczne

 

Dorobek naukowy:

Publikacje obejmują zagadnienia dotyczące wspomagania rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi. W szczególnym kręgu zainteresowania znajdują się potrzeby oraz wsparcie dzieci przewlekle chorych oraz ich rodzin.

Wybrane publikacje:

Izabela Glac
Tytuł: Opieka wytchnieniowa jako systemowa odpowiedź na potrzeby rodzin dzieci z niepełnosprawnościami
Źródło: Pedagogika Społeczna. – 2021, nr 1-2, s. 167-185
Punktacja MNiSW: 40.000

Izabela Glac
Tytuł: Wzorzec Osobowy Pedagoga Specjalnego w Edukacji i Terapii Dziecka z Zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu- Studium Przypadku
Źródło: Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce. – 2021, Vol. 16, nr 5, s. 123-135
Punktacja MNiSW: 70.000

Izabela Glac.
Tytuł: Wczesne wspomaganie szansą dla rozwoju dzieci z przewlekłymi chorobami somatycznymi
Źródło: W: Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci : konteksty teoretyczne i praktyczne rozwiązania, redakcja naukowa Katarzyna Plutecka, Anna Katarzyna Czyż
Adres wydawniczy: Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2021
s. 235-259
Punktacja MNiSW: 20.000

 

Charakterystyka doświadczenia i dorobku dydaktycznego:

Opiekun roku studiów magisterskich niestacjonarnych w latach 2019-2021 oraz studiów magisterskich stacjonarnych w latach 2021-2023.

Współpraca z Małopolskim Hospicjum dla Dzieci oraz Centrum Opieki Wyręczającej dla przewlekle i nieuleczalnie chorych dzieci im. Hanny Chrzanowskiej w Krakowie.

Współpraca z Fundacją Szkoła bez Barier.

Współpraca z Centrum Badań Prawnych nad Dzieckiem i Rodziną (CBPDR) działającym przy Instytucie Prawa i Ekonomii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie.

Współpraca z Stowarzyszeniem Adwokackim „Defensor Iuris” w ramach kampanii społecznej PEŁNOSPRAWNI W PRAWIE

Praca jako psycholog szkolny w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi.