dr Agnieszka Muchacka-Cymerman
Katedra Edukacji i Rehabilitacji Osób z Niepełnosprawnością
agnieszka.muchacka-cymerman@up.krakow.pl
pok: 5N
ORCID: 0000-0002-1627-4036
publikacje:
https://tiny.pl/94vtmTytuł naukowy/dziedzina:
doktor, 2020
Wykaz zajęć:
Psychologia osób z niepełnosprawnością intelektualną (16h, ćw)
Podstawy psychologii klinicznej dla nauczycieli (15h, wyk.; 15h, ćw)
Dorobek naukowy:
Psycholog i pedagog, posiada kwalifikacje psychoterapeuty w nurcie psychodynamicznym, terapeuty w zakresie zaburzeń zachowania oraz doświadczenie w pracy z amerykańskimi uczniami przejawiającymi trudności w uczeniu się. Specjalizuje się w diagnozie oraz terapii dzieci i młodzieży zmagającej się m.in. z lękiem szkolnym, zaburzeniami odżywiania oraz depresją. Zainteresowania naukowo – badawcze koncentrują się wokół profesjonalizmu nauczycieli a także wypalenia szkolnego i zawodowego. Jest autorką licznych publikacji w monografiach i wysokopunktowanych czasopismach polskich i zagranicznych, w tym głównie na temat wypalenia szkolnego uczniów oraz wypalenia zawodowego nauczycieli. Jest współautorką polskiej adaptacji narzędzi diagnostycznych do badania wypalenia uczniów na wszystkich poziomach edukacyjnych. Członek Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej.
- Tomaszek K., Muchacka-Cymerman A. (2019). Polish adaptation of the ESSBS schoolburnout scale: Pilot study results. Hacettepe University Journal of Education. 34(2), 418-433.
- Tomaszek, K.; Muchacka-Cymerman, A. (2019).Sex Differences in the Relationship between Student School Burnout and Problematic Internet Use among Adolescents. Int. J. Environ. Res. Public Health 16, 4107.https://doi.org/10.3390/ijerph16214107
- Tomaszek, K., Muchacka-Cymerman, A. (2020). Examining the Relationship Between Student School Burnout and Problematic Internet Use, EDUCATIONAL SCIENCES: THEORY & PRACTICE, 20(2), s. 16-31.
- Tomaszek, K., Muchacka-Cymerman, A. (2020) WYPALENIE SZKOLNE U ADOLESCENTÓW. RAPORT Z BADAŃ POLSKO – AMERYKAŃSKICH, Wyd. Petrus, ISBN:978-83-7720-442-9.
- Tomaszek, K.; Muchacka-Cymerman, A. (2020). Thinking about My Existence during COVID-19, I Feel Anxiety and Awe-The Mediating Role of Existential Anxiety and Life Satisfaction on the Relationship between PTSD Symptoms and Post-Traumatic Growth. Int. J. Environ. Res. Public Health 17, 7062.
- Tomaszek, K., Muchacka-Cymerman, A. (2021) Be aware of burnout! The role of changes in academic burnout in problematic Facebook usage among university students, International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(15), 8055.
- Muchacka-Cymerman, A. (2021) Kulturowe determinanty profesjonalnego rozwoju zawodowego nauczycieli. Studium porównawcze Europa, USA, Azja, Wyd.Petrus, ISBN: 978-83-7720-602
- Tomaszek, K., Muchacka-Cymerman, A. (2021). The mediation effect of dark personality traits and sense of coherence on the association between emotional dysregulation and student burnout. International Journal of Work Organisation and Emotion, 12(4), pp.283 – 302.
- Tomaszek, K., Muchacka-Cymerman, A. (2021). The mediating effect of student school burnout on the relationship between coping strategies and Internet addiction, Current Issues in Personality Psychology, https://doi.org/10.5114/cipp.2021.110085.
Tomaszek, K., Muchacka-Cymerman, A. (2022). Student Burnout and PTSD Symptoms: The Role of Existential Anxiety and Academic Fears on Students during the COVID 19 Pandemic. Depression Research and Treatment https://doi.org/10.1155/2022/6979310
Charakterystyka doświadczenia i dorobku dydaktycznego:
09.2016 – Univerzita Karlova, Praga, Czechy
09.2017 – Universytet Presovski, Presov, Słowacja
09.2019 – Universytet Presovski, Presov, Słowacja
Współpraca międzynarodowa:
2021 – Abai University, Kazakhstan